oj oj vad jag älskar ophra winfrey. igår var jag helt tjock i huvudet och vägrade ta nässpray. inte för att jag skulle vara beroende utaan för att jag är livrädd att bli det. men då kom jag på att på ophras show hade de kört med nässpolning.
jag tog en liten slang, fyllde den med ljummet vatten och lixom hällde det i ena näsborren och det rann ut genom andra, med det gula tillbehöret...
underbart. jag kunde andas igen. ja, ja. idag sa mamma att jag måste ha salt i vattnet för att ta död på bakterier.
nu till semlan. jag har ju börjat mitt nya liv som går upp och ner.. fast mest upp faktiskt- alltså inte upp på vågen. men nu är det ju semledagen och så fort det lixom är tillåtet och meningen att man ska fira så måste man. men jag bestämde att jag skulle bara äta om jag blev bjuden. det blev jag ju aldrig, så tillslut fick jag tvinga ut min sambo Johan och köpa för att bjuda mig. nu mår jag lite tjyvens och snabbt var den slut.
imorgon ska Elsa till tandläkar för första gången. det känns lite spännande. min mamma berättade att hon fick gå fyra gånger innan jag ens ville sätta mig i stolen. Jag har peppat Elsa och vi har läst " Emma går till tandläkaren". i och för sig så fastnar Elsa mitt i boken då emma ser ledsen ut för att det gjorde ont.. himla 70 talet då allt skulle berättas precis som det var.
ja det blir spännande i alla fall.