lördag 9 februari 2008

anti elektronik

jag ska gå med i en klubb för folk som hatar elektroniska saker. allting krånglar. min studio utrustning har krånglat, min videokamera, min kompakta kamera, vår bil krånglar alltid. vår dator. nu har jag fått en ny dator från jobbet.. och vad händer. den känner inte av batteriet!! jävla skit. jag har längtat så tills den skulle komma och av typ 200 datorer som köps in så nog är det min som krånglar.
alltid när nåt sånt händer så tänker jag att det är kivet som måste jämna ut fördelarna eftersom jag har världens finaste barn.
allting blev lite lättare när jag grävde i fickan och trodde att jag hittade ett gammalt papper, men det var en 500 lapp :-)

onsdag 6 februari 2008

åh. jag är så glad idag. först gick det jätte bra hos tandläkaren. Elsa var helt överlycklig när hon fick åka upp och ner i stolen, suga vatten med saliv sugen och välja en leksak. i och för sig fick jag ett bakslag där. jag försökte verkligen få henne att välja en cool dinosaurie som hon kunde ha i sin hink ( harrys hink med dinosaurier), men hon valde en ful lila segelbåt. en sån som fanns redan när jag var liten.

sen förtsätter glädjen på jobbet. barnen håller på att träna inför vår stora show kväll men småstjärnorna. de är helt underbara. jag skrattar och gråter om vart annat. de direkt översätter engelskan- som ex I hope you.. då hoppar de, och i love you to.. då sträcker de fram fingrarna i ett V tecken. hi hi

sen så kommer jag att få min nya dator snart. jag såg kartongen och var tvungen att pussa på den. sen har jag beställt en videokamera som kommer vilken dag som helst.

vi hade kvälls möte idag på jobbet så elsa sov när jag kom hem... trodde jag. när jag kom in genom dörren hör jag en lycklig liten tjej ropa lite lågt från sovrummet. maammaa. jag smög in och fick en myskram. sjöng "när trollmor lagt sina elva små troll" luktade lite i hennes nacke och så var den dagen fulländad.

tisdag 5 februari 2008

nässpolning och semlor

oj oj vad jag älskar ophra winfrey. igår var jag helt tjock i huvudet och vägrade ta nässpray. inte för att jag skulle vara beroende utaan för att jag är livrädd att bli det. men då kom jag på att på ophras show hade de kört med nässpolning.
jag tog en liten slang, fyllde den med ljummet vatten och lixom hällde det i ena näsborren och det rann ut genom andra, med det gula tillbehöret...
underbart. jag kunde andas igen. ja, ja. idag sa mamma att jag måste ha salt i vattnet för att ta död på bakterier.

nu till semlan. jag har ju börjat mitt nya liv som går upp och ner.. fast mest upp faktiskt- alltså inte upp på vågen. men nu är det ju semledagen och så fort det lixom är tillåtet och meningen att man ska fira så måste man. men jag bestämde att jag skulle bara äta om jag blev bjuden. det blev jag ju aldrig, så tillslut fick jag tvinga ut min sambo Johan och köpa för att bjuda mig. nu mår jag lite tjyvens och snabbt var den slut.

imorgon ska Elsa till tandläkar för första gången. det känns lite spännande. min mamma berättade att hon fick gå fyra gånger innan jag ens ville sätta mig i stolen. Jag har peppat Elsa och vi har läst " Emma går till tandläkaren". i och för sig så fastnar Elsa mitt i boken då emma ser ledsen ut för att det gjorde ont.. himla 70 talet då allt skulle berättas precis som det var.
ja det blir spännande i alla fall.